miejsce



DZIEŃ 1


Krzysztof Rosiński

Andrzej Ogonowski

Monika Mikowska

Anna Zarudzka

Robert Rachwał

Grzegorz Książek

Piotr Koźniewski

Bartosz Majewski

Artur Brzyski

Piotr Krawiec

Krzysztof Marzec

Adrian Kielich

Katarzyna Janicka

Marcin Cassino

Jarosław Gałuszka

DZIEŃ 2


Mariola Szypszak

Tomasz Witt

Monika Mikowska

Jarosław Rzepecki

Paweł Sala

Anna Godek-Biniasz

Tomasz Zywer

Wojciech Szpara

Katarzyna Dworzyńska

Marcin Grabowski

Tomasz Malarski







Krzysztof RosińskiKrzysztof Rosiński – ekspert Gemiusa w obszarze rynku urządzeń mobilnych. Jako konsultant ds. badań i rozwoju prowadzi prace związane z funkcjonalnym i metodologicznym rozwojem produktów oferowanych przez firmę. Stworzył i rozwija badanie oglądalności witryn i aplikacji z których korzystają mobilni użytkownicy sieci. Z Gemiusem związany od lipca 2006 roku. W latach 2010-2011 zbudował i zarządzał kilkunastoosobowym zespołem programistów, który odpowiadał za rozwój technologiczny i bieżące wsparcie badań oglądalności oferowanych przez Gemiusa, w tym badania gemiusAudience, w Polsce znanego jako Megapanel PBI/Gemius. We wcześniejszych latach, jako kierownik projektu, wprowadzał badania oglądalności na wielu rynkach Europy Środkowej i Wschodniej. Uczestniczył w procesie wdrożenia badania gemiusAudience m.in. na rynkach duńskim i rosyjskim, a także wprowadzaniu znacznej części zmian w badaniu Megapanel PBI/Gemius w ostatnich latach.

Andrzej OgonowskiAndrzej Ogonowski - dyrektor marketingu i PR w SMSAPI.pl. Od 2006 roku związany z firmą ComVision, początkowo jako programista oraz menadżer produktu oprogramowania sklepu internetowego cStore. Od 2008 r. zaangażowany w rozwój marki SMSAPI.pl, od 2011 r. odpowiada za całokształt działań marketingowych i PR platformy. Uczestnik i prelegent wielu konferencji i spotkań branżowych. Interesuje się zarówno innowacyjnymi, jak i tradycyjnymi narzędziami marketingowymi, mierzeniem efektywności prowadzonych działań promocyjnych i wizerunkowych.

Monika MikowskaMonika Mikowska - absolwentka poznańskiej Akademii Ekonomicznej. Szefowa agencji marketingu mobilnego mobee dick. Orędowniczka filozofii 3P - Pięknych, Prostych i Praktycznych rozwiązań mobilnych. Pomysłodawczyni i redaktorka pierwszego w Polsce raportu użyteczności mobilnych aplikacji bankowych. Prelegentka na konferencjach poświęconych tematyce rozwiązań mobilnych. Autorka bloga jestem.mobi, na którym popularyzuje wiedzę o mobile marketingu. Monika specjalizuje się w zagadnieniach użyteczności aplikacji i stron mobilnych oraz strategiach marketingu mobilnego.

Anna ZarudzkaAnna Zarudzka - głównie charyzmatyczna Dyrektor Zarządzajaca Chilid Web Design Agency, projektującej interfejsy aplikacji internetowych i serwisy www z dbałością o użyteczność i odpowiednią synergię designu i technologii. Responsive Web Design propaguje i wdraża, bo wierzy w jego moc i widzi realny potencjał wykraczający ponad trend. Często zdarza jej się używać skrótu: TGIR! Do branży internetowej trafiła po długoletniej przygodzie ze szkołą muzyczną i produkcją filmową. Współtworzyła po stronie realizacyjnej projekty dla największych polskich telewizji, co nauczyło ją cennego dystansu do mediów ;-) Miłośniczka Off-Road'u, pod warunkiem, że startuje prowadząc swojego zaprawionego w bojach Defendera.

Robert RachwałRobert Rachwał - właściciel firmy ClickMaster Polska, pomysłodawca i organizator jednej z największych konferencji dotyczących mobilnych technik i technologii w Polsce, przewodniczący kapituły konkursowej Mobile Trends Awards, nagradzającej strony, aplikacje i kampanie mobilne. Główny realizator projektu "Z mobilnością w trzeci wiek", którego zadaniem jest edukacja osób 60+ w temacie nowoczesnych technologii, a w szczególności z użytkowania smartfonów i tabletów. Wolne chwile spędza "na górce" fotografując lądujące samoloty. Lubi również podróżować i zwiedzać.

Grzegorz KsiążekGrzegorz Książek - menedżer działu aplikacji w firmie Fly High IT. Z wytwarzaniem oprogramowania związany od 2004 roku. Absolwent Wydziału Informatyki Uniwersytetu Śląskiego. Na codzień bierze udział w rozwoju systemów B2B i ERP. Zwolennik i ewangelista wolnego oprogramowania oraz metodyk lekkich w zarządzaniu. Kieruje działem odpowiedzialnym za realizację i wsparcie dla klientów systemu wspomagającego zarządzanie firmą. Od roku nadzoruje proces kreowania mobilnej wersji dla ATsystem z wykorzystaniem HTML5 i PhoneGap.

Piotr KoźniewskiPiotr Koźniewski - jest absolwentem Chemii UAM w Poznaniu. Propagator wydajniejszych interakcji przestrzennych w technologiach 3D i ich mądrzejszych zastosowań. Prowadzi firmę 3R Studio, polskiego lidera w rozwoju mobilnych technik i narzędzi Augmented Reality - docenioną przez QUALCOMM i zaproszoną do wystawienia się na największych branżowych targach i konferencji AugmentedRealityEvent2012. Producent kreatywny, innowator. Prelegent na konferencjach branży mobilnej, przedsiębiorczej, zaangażowany w przedsięwzięcia artystyczne, dydaktyczne, kulturalne, techniczne. Amator (łac. miłośnik) praktycznej innowacyjności i optymalizacji zastosowań nowych technologii, zwłaszcza wirtualnych.

Bartosz MajewskiBartosz Majewski - zwiększa sprzedaż w e-commerce. Jego klienci to zarówno małe e-sklepy, jak i duzi detaliści. Jako New Business Developer w Divante doradza klientom i konsultuje ich biznesy. W branży znany jako aktywny komentator, co osiągnął poprzez pisanie do takich mediów jak NowyMarketing.pl, Magazyn Online Marketing Polska, eKomercyjnie.pl, Forbes.pl czy prowadząc własny blog –bmajewski.wordpress.com. Ponadto prelegent i szkoleniowiec podczas wielu konferencji i barcampów. Wcześniej New Business Developer w Grupie Unity, Dyrektor ds. Strategii w Mass Gravity oraz Doradca w portalu finansowym hipotekaplus.pl. Pasjonat innowacji, marketingu i e-commerce.

Artur BrzyskiArtur Brzyski – Kierownik Projektów Marketingowych w spółce Happy Profit SA. Strateg komunikacji i projektant rozwiązań interaktywnych oraz mobile. Wielki entuzjasta design management i service design. Wieloletni kierownik projektów z zakresu łączenia marketingu i nowych technologii. Twórca m.in. youngpro.pl oraz brevio.pl. Spółka Happy Profit SA zajmuje się innowacjami w sektorze handlu detalicznego. Należy do rodziny Świtalskich – twórców takich firm jak Eurocash, Biedronka, Żabka czy Czerwona Torebka oraz Małpka.

Piotr KrawiecPiotr Krawiec - Dyrektor zarządzający Praktycy.com. Autor pierwszego w Polsce raportu na temat e-commerce w 2004 r. oraz organizator pierwszej w Polsce konferencji poświęconej e-handlowi. Pomysłodawca i twórca rankingu najlepszych sklepów online oraz porównywarek, przygotowanego pod patronatem Money.pl i Wprost już w 2005 r. Zarządza agencją Praktycy.com oraz ePRAKTYCY. Posiada bogate, ponadpiętnastoletnie doświadczenie w obszarze PR, marketingu i promocji. Z sukcesem tworzył oraz kierował topowymi markami, zarówno polskimi, jak i międzynarodowymi, w tym m.in. Onet.pl, Money.pl, Getin. Wcześniej rzecznik prasowy i szef działu promocji i PR w Grupie Onet.pl, a także szef marketingu i PR w Grupie Money.pl. Lansuje nowe produkty i usługi w obszarze komunikacji oraz marketingu. Prowadzi wykłady, szkolenia i publikuje na tematy związane z marketingiem, komunikacją, e-commerce oraz handlem mobilnym. Twórca innowacyjnej platformy: mGenerator.pl.

Krzysztof MarzecKrzysztof Marzec - absolwent kierunku Elektroniczne Przetwarzanie Informacji na Uniwersytecie Jagiellońskim. Prowadzi agencje interaktywną (DevaGroup), jest szefem działu SEO w Interia.pl. Jest certyfikowanym managerem Google AdWords oraz Google Analytics. Autor szkoleń, poradników i artykułów z zakresu ww. tematyki, prowadził prelekcje na konferencjach branżowych (ShopCamp, Witajcie w Realu, Mobile Trends Conference) oraz wykłady na Uniwersytecie Jagiellońskim. Potencjał reklamy mobilnej odkrywa od jej początków w AdWords i ery WAP.

Adrian KielichAdrian Kielich - absolwent kierunku Metody Ilościowe w Ekonomii i Systemy Informacyjne w Szkole Głównej Handlowej oraz programu podyplomowego w Indian Institute of Management, Bangalore (Indie). Przed dołączeniem do Havas Media, gdzie odpowiada za działania agencji mobile marketingu Mobext, był związany z domem mediowym Mindshare Polska, w którym jako członek pionu Invention był odpowiedzialny za tworzenie i implementacje strategii mediowych, w szczególności rozwiązań nowomediowych. Wcześniej jako Internet Marketing Specialist wspierał wdrożenie usług płatności internetowych PayPal na polskim rynku. Aktywny członek grupy roboczej IAB ds. Mobile. Prywatnie fascynat technologii oraz aktywności sportowej pod wieloma postaciami.

Mariola SzypszakMariola Szypszak – Dyrektor ds. Rozwoju Biznesu w firmie Norbsoft Sp. z o.o. Od 2002 roku w branży mobilnej, początkowo jako specjalista ds. sprzedaży, a później kierownik ds. sprzedaży w firmie CT Creative Team SA. Prowadziła projekty związane z szeroko pojętym marketingiem mobilnym oraz usługami dodanymi (VAS). Współpracowała na stałe bezpośrednio z takimi Klientami jak: Oriflame Poland, Nokia, Grupa LuxMed, CM Medicover, CM Damiana, Falck Medycyna, Giełda Papierów Wartościowych, British American Tobacco Polska, Multikino. Przeprowadziła wiele skutecznych kampanii promocyjnych w czasie gdy branża marketingu mobilnego stawiała pierwsze kroki. Obecnie specjalizuje się w marketingu i produkcji zaawansowanych aplikacji mobilnych.

Tomasz WittTomasz Witt - rozpoczął swoją karierę zawodową w międzynarodowej korporacji Ericsson w Polsce. Od 2007 roku jest Wspólnikiem i Prezesem Zarządu w spółkach Norbsoft Sp. z o.o. oraz AllToys International Sp. z o.o., tworzących innowacyjne rozwiązania na rynku mobilnych usług dodanych oraz aplikacji i gier przeznaczonych na smartfony i tablety. Stworzone przez Tomasza Witt firmy współpracują z operatorami komórkowymi (Orange, Play, Plus), programami lojalnościowymi (Payback), branżą finansową (SkyCash) czy firmami mediowymi (Agora, Wirtualna Polska) oferując produkty B2B typu SFA, aplikacje użytkowe czy reklamowe. Tomasz Witt ukończył Uniwersytet Gdański, Wydział Ekonomii z tytułem magistra. Prywatnie jest pasjonatem telefonów komórkowych – jego kolekcja obejmuje ponad 150 różnych modeli telefonów od najstarszych walizkowych do najnowszych, zaawansowanych technicznie.

Katarzyna JanickaKatarzyna Janicka - absolwentka Szkoły Głównej Handlowej na kierunku Finanse i bankowość. Z branżą marketingową związana od 2006 roku. Pracowała w Internet Group, początkowo w Ad.Necie, gdzie była odpowiedzialna za realizację kampanii rozliczanych ze efekt, a następnie w OMG Poland na stanowisku Affiliate Directora, gdzie rozwijała swoje umiejętności z zakresu marketingu afiliacyjnego. Następnie objęła stanowisko Dyrektora Departamentu Internetu w CR Media Consulting, nadzorując realizację kampanii zarówno dla domów mediowych jak i klientów bezpośrednich. W Cube Group zajmowała się tworzeniem i nadzorem realizacji strategii marketingowych online dla Klientów. Od 2013 odpowiada za rozwój sieci mobilnej mobiu, specjalizującej się w kompleksowej obsłudze kampanii mobilnych. Mobiu jest marką należąca do Cube Group.

Jarosław RzepeckiJarosław Rzepecki - Mobile Marketing Manager w Isobar Mobile Polska, (część Hypermedia Isobar). Specjalizuje się w realizacji interaktywnych projektów marketingowych, których głównym kanałem komunikacji jest mobile. Wcześniej szef działu Architektury Informacji w Hypermedia Isobar. Absolwent wydziału Społecznej Psychologii Informatyki i Komunikacji SPIK w Wyższej Szkole Psychologii Społecznej w Warszawie. Hobbystycznie uprawia kolarstwo górskie i pasjonuje urbanistyką.

Paweł SalaPaweł Sala - dyrektor zarządzający FreshMail, specjalista ds. e-marketingu, trener, manager, konsultant i wykładowca. Zarządza firmą FreshMail zajmującą się kompleksową obsługą działań z zakresu email marketingu oraz oferującą najbardziej innowacyjne narzędzie do email marketingu na rynku polskim. Współtwórca sukcesu wielu kampanii email marketingowych, wielokrotnie wyróżnianych i nagradzanych na takich konkursach jak Golden Arrow, WebStar czy Mixx Awards. Ponadto członek Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego oraz Interactive Advertising Bureau Polska. Autor książki „Świeże podejście do e-mail marketingu”, a także wielu publikacji, badań i raportów na temat email marketingu.

Anna Godek-BiniaszAnna Godek-Biniasz - PR-owiec i specjalista marketingu mobilnego. Pisze bloga o tematyce mobile w serwisie gomobi.pl. Ukończyła Rosjoznawstwo i Europeistykę na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz studia podyplomowe z Zarządzania. Studiowała oraz z Nowoczesnej Promocji w Szkole Głównej Handlowej. Jako ekspert pisze m.in. dla "Marketingu w praktyce" i „Marketera+”, występuje jako prelegentka na konferencjach branżowych poświęconych zagadnieniom mobile. Prowadzi także zajęcia z marketingu mobilnego dla studentów podyplomowych WSE im. J. Tischnera. Poza godzinami pracy jest „cyber-mamą” oraz poświęca swój czas na aktywny wypoczynek (rower, góry), śledzenie zagadnień społeczno-kulturowych współczesnej Europy oraz udział w niezliczonych konkursach.

Tomasz ZywerTomasz Zywer - od 13 lat związany z rynkiem internetowym, od zawsze fan mobile, bloger na GoMobi.pl, absolwent kierunku Informatyka i Ekonometria na AE Katowice.Tomek specjalizuje się w wykorzystaniu geolokalizacji, e-commerce, szybkim dostępie do informacji, użyciu lokalizacji w mobile. Specjalista odpowiedzialny za realizację m.in projektów mobilnych dla Galerii Krakowskiej, UM Wrocław i Warszawa, eJanosik, obecnie zatrudniony w TAURON PE. Pasjonat nowych technologii, MTB i koszykówki.

Wojciech SzparaWojciech Szpara - Prezes Zarządu SSMM - spółki działającej w obszarze mobile marketingu i rozwiązań mobilnych. Właściciel Places - Studio Promocji Regionalnej - agencji marketingu regionalnego i samorządowej promocji. Pracował przy wdrażaniu projektów mobilnych u największych polskich touroperatorów. Zwolennik HTML5 oraz projektowania user expirience. Prywatnie miłośnik motoryzacji czasów PRL, właściciel Syreny 104, która niestety na razie nie jest mobilna.

Katarzyna DworzyńskaKatarzyna Dworzyńska - absolwentka Wydziału Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego oraz Zarządzania i Marketingu na Akademii Leona Koźmińskiego. Od 2008 roku ściśle związana z branżą telekomunikacyjną. Pracowała dla takich firm jak Accenture, Nokia, Motorola, Orange, a obecnie Play. Entuzjastka mobile. Wnikliwie obserwuje i analizuje mobilny świat, którym się otacza. Autorka bloga dworzynska.com, gdzie przedstawia subiektywnie najlepsze casy z wykorzystaniem technologii mobilnych oraz popularyzuje wiedzę na temat m-marketingu.

Marcin GrabowskiMarcin Grabowski - absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, wykładowca Wyższej Szkoły Promocji w Warszawie. Od 16 lat pracuje w mediach i reklamie. W swojej karierze był prezesem pierwszej spółki prowadzącej badania reklamy zewnętrznej (PBRZ), dyrektorem zarządzającym w domu mediowym (Media Concept) i agencją reklamową. Obecnie pełni funkcję Pełnomocnika Zarządu ds. Badań w AMS SA (Grupa Agora) oraz członka Komitetu Technicznego ds. wprowadzenia standardu badań outdooru w Polsce.

Tomasz MalarskiTomasz Malarski - Social Media Development Coordinator w agencji interaktywnej Hypermedia Isobar. Specjalizuje się w integracji aplikacji i rozwiązań webowych z serwisami społecznościowymi, w tym Facebook, Twitter, VK, NK, Instagram, Pinterest. Pracował dla marek z portfolio P&G, Unilever, Kellogg's, Disney, Mastercard. Interesują go możliwości łączenia świata rzeczywistego z wirtualnym przy pomocy augmented reality, NFC, QR, geolokacji oraz bardziej naturalnych interfejsów jak Google Glass, sterowanie głosem i gestami. Absolwent Polsko-Japońskiej Wyższej Szkoły Technik Komputerowych i Politechniki Warszawskiej na kierunku Informatyka.

Marcin CassinoMarcin Cassino - W latach 1997-2008 w POLKOMTEL SA w Dep. Klientów Kluczowych, zajmował się rozwojem usług teleinformatycznych oraz marketingiem skierowanym do klientów instytucjonalnych. Uczestniczył w zespołach i procesach strategii i wprowadzenia wielu usług VAS – WAP, Pusz to talk, usługami lokalizacyjnymi, telemetrii… Członek, a potem dwukrotnie szef zespołów organizujących Kongres Technologiczny Plusa z udziałem największych światowych firm technologicznych i informatycznych. 2008-2010 Dyrektor Marketingu i PR dwóch marek samochodowych w Polsce, odpowiedzialny za wprowadzenie na rynek dwóch nowych modeli i kampanie reklamowe. Ostatnie lata to rozwój własnej firmy. Pomysłodawca, realizator i wydawca aplikacji na urządzenia mobilne dla Tatrzańskiego Parku Narodowego TPN TatryInfo. Pierwsze w Polsce rozwiązanie niekomercyjne wykorzystujące NFC. Orędownik rozwoju platformy informacyjnej jaką są aplikacje na urządzenia mobilne – w szczególności w branży turystycznej oraz rozwoju marketingu mobilnego.

Jarosław GałuszkaJarosław Gałuszka - Od 2008 roku pracował nad rozwojem VAS (Valu Added Services) dla Rynku Biznesowego w T-Mobile, m. in. nad usługami komunikacji masowej (SMS Supera, SMSC DA, MMSC-DA), usługami lokalizacyjnymi (LP-DA, Monitoring SIM) i usługami głosowymi – VPABX (Wirtualna Centrala), za którą to usługę PTC otrzymało prestiżowe wyróżnienie Świata Telekomunikacji w 2009 roku. Potem zajmował się obszarem usług non-telco kompleksowo opracowując możliwości realizacji platformy płatnej TV, usług kontentowych OTT (Over-the-top), usług IP (Joyn) oraz rynku finansowego i NFC wraz z rozwojem dla Grupy Deutsche Telekom strategii rynku telemetrii i szeroko pojętego M2M. Ostatni czas poświęcił na wdrożenie usługi MyWalet w PTC SA z utworzeniem Centrum Kompetencyjnego NFC Grupy DT w Polsce tj. był odpowiedzialny za wdrożenie, dostarczenie i podpisanie umów z Partnerami w ramach usługi MyWallet, m. in. komunikację miejską, karty zdrowotne, karty wstępu (Karta kibica) i osiem banków, które to projekty toczą się i są systematycznie wdrażane. Ostatnim wdrożonym bankiem jest Getin/Noble (od 18.01.2013). Uwieńczeniem sukcesu było pierwsze w Europie, komercyjne uruchomienie usługi elektronicznego portfela NFC (MyWallet) w Polsce - z mBank, Polbank i Tatrzańskim Parkiem Narodowym - 18 października 2012 roku”.